Jak spojit tradici českého loutkového filmu s moderními technologiemi? Režisér Jan Bubeníček na Meet the Makers 21 poutavě vyprávěl o vzniku oceňovaného filmu „Myši patří do nebe“. Zjistíte, jak jim 3D tisk pomohl překonat produkční výzvy, umožnil detailnější mimiku loutek a otevřel dveře k novým kreativním možnostem.
Podívejte se na celý záznam prezentace zde. 👇
Výroba loutek, která překonává limity tradice
Jan Bubeníček popisuje, jak si tým u filmu „Myši patří do nebe“ musel doslova vyvinout vlastní loutky s pokročilou mimikou. Tradiční přístupy nestačily – nové technologie, jako 3D tisk, umožnily vytvořit lebky loutek s až 18 pohyblivými součástkami. Díky tomu mohly loutky mluvit, smát se a přenášet složité emoce, které moderní publikum očekává.
3D tisk jako záchrana produkce
Ve filmu bylo přes 100 loutek a 80 scénických prostředí – což by tradičními metodami bylo téměř nemožné zvládnout. Jan vysvětluje, jak jim Prusa Research pomohlo nejen dodáním 3D tiskáren, ale také snižováním nákladů, časové náročnosti a logistických problémů. Díky 3D tisku mohli tisknout repliky loutek, dekorací nebo rekvizit během jediné noci.
Od rekvizit po animační inovace
Nešlo však jen o úsporu. 3D tisk umožnil realizovat nápady, které by jinak zůstaly na papíře. Od detailních rekvizit, jako byl poutač strašidelného zámku, až po revoluční řešení hlaviček loutek schopných složitých výrazů. Jan také poutavě popisuje, jak loutky testovali a synchronizovali s dekoracemi díky digitálním technologiím.
Inspirace z Londýna
Unikátní vhled získali tvůrci během návštěvy natáčení filmu „Psí ostrov“ Wese Andersona. Jan popisuje, jak tento zážitek změnil jejich přístup k produkci a pomohl jim vytvořit technologické zázemí, které umožnilo české animaci konkurovat světovým standardům.
Chcete vidět všechna videa z Meet the Makers 21? 👉 Klikněte zde! 👈