Interaktivní
IoT
Gaming
Twitch.tv

Chytrý „Kuřomet” vystřelil meziroční prodeje chipsů o 14,9%

Vyvinuli a vyrobili jsme katapult se zásobníkem a automatickým nabíjením, který YouTuberům a streamerům vrhá do úst chipsy na základě podnětů z videoher. Netradiční hračka přinesla značce Chio přes 21 milionů impresí a zasloužila se o téměř 15% nárůst prodeje.

Klient
Good Game
Oblast
Gaming & esports
Rok
2021
Délka vyhotovení
8 týdnů

Představení klienta

Společnost Good Game, která za kampaní stojí, je marketingová agentura pomáhající firmám proniknout do světa počítačových her a esportu. Vytváří herní projekty na míru, kreativní marketingové strategie a spolupracuje s vlivnými profesionálními hráči.

V jejich snaze propojit značku Chio s hráči počítačových her jim chyběl originální technický prvek, který by dokázal širokou veřejnost zaujmout. Přišli tedy s nápadem katapultu a hledali, kdo jim toto netradiční zařízení vyrobí. „Nápad automatizovaného „kuřometu” nás bavil od chvíle, kdy poprvé padl na interním brainstormingu,” říká Laura Havlová, Client Service Manager. A dodává: „Protože se do něj zamiloval i klient, hledali jsme partnera, který s námi vyladí mechaniku a zvládne ji pak vyrobit. Oslovili jsme několik firem, ale v našich časových, finančních a funkčních požadavcích nám dokázali vyjít vstříc jen v PrusaLabu”. 

Zadání

Sečteno podtrženo, požadavky klienta zněly následovně:
  • zařízení by mělo na povel střílet křupky;
  • může se jednat o tlakovou pistoli, nebo třeba vrhač. Protože zařízení bude umístěno mimo záběr, design není prioritou;
  • výstřel bude aktivován povelem přes internet;
  • velká zásoba křupek (ideálně celý pytlík);
  • tichý a bezpečný chod zařízení;
  • 100% přesnost není nutností. Nepřesné střely povedou k zábavným situacím;
  • návrh konceptu, otestovaný prototyp a 10 kusů zařízení dodat do 8 týdnů.

Řešení

Když nám v mailu přistála tato netradiční poptávka, bylo nutné se se zákazníkem sejít, ověřit si, že si z nás nestřílí, a poté blíže probrat jednotlivé body. Po jejich ujasnění jsme se mohli pustit do studie technické proveditelnosti s cílem identifikovat problematická místa, najít jejich možná řešení, stanovit rozpočet, ověřit termín a naplánovat další postup.

Jedním takovým problematickým místem byl zásobník s automatickým nabíjením. Nepravidelný tvar a rozměry, nízká hmotnost a křehkost chipsů hrozily při gravitačním plnění zasekáváním, a bylo tedy nutné vymyslet podavač spolehlivě dávkující vždy právě jeden kus. Tento a ještě několik dalších problémů bylo potřeba vyřešit hned na začátku, jelikož způsob jejich řešení přímo určoval výši rozpočtu a splnitelnost termínu.

Jako vhodné řešení nabíjecího systému se nám jevil korečkový dopravník. Ten jsme původně orientovali vodorovně. Při dodržení požadované kapacity 30 až 40 nábojů byla však jeho délka kolem jednoho metru, a celý systém tak zabíral příliš mnoho místa na to, aby mohl být umístěn na běžném stole vedle počítače. Přeprojektovali jsme tedy dopravník do svislé polohy, čímž se zmenšil jak půdorys celého zařízení, tak i jeho výška, jelikož mohly být náboje umístěny po obou stranách dopravníku s rovnými přepážkami. Pohyb dopravníku zajišťuje krokový motor NEMA 17, který běžně využíváme ke stavbě 3D tiskáren Prusa i3.

Stejný typ motoru pohání i vrhací lžíci. Tento odpalovací mechanismus je, stejně jako podavač, přišroubovaný k podkladové desce z transparentního plexi.

Třetí částí mechanismu je řídící elektronika sestávající z desky Arduino Uno s přídavným modulem připojujícím drivery obou krokových motorů. Připojení k internetu by sice Arduino také zvládlo, s přihlédnutím na možné pozdější požadavky přídavných funkcí jsme ale využili ještě desku Raspberry Pi. To se nám později vyplatilo, jelikož jsme před další kampaní skutečně rozšiřovali funkcionalitu kuřometu.

Kromě elektroniky, motorů a spojovacho materiálu je zbytek konstrukce kompletně celý 3D tištěný. Tedy až na podkladovou akrylátovou desku a několik krytů. Ty jsme volili transparentní záměrně a techničtí nadšenci, kterým se katapult dostal do ruky, to také ocenili.

Tento prototyp byl již manuálně plně funkční, zbývalo naprogramovat všechny pohyby a vyladit jejich načasování, aby zařízení fungovalo spolehlivě. Všechny kuřomety jsme poté důkladně testovali až do úplné konzumace veškeré křupavé munice.

Zákazníka jsme seznámili s ovládáním stroje a jeho čištěním. Po předání se o jeho konektivitu a definování spouštěče postaral programátor zákazníka.

Funkčnost katapultu byla, kvůli vlastnostem samotných křupek, relativně komplikovaná, ale v PrusaLabu to nevzdali, a postupně vyprototypovali takřka dokonalý stroj. Spolupráce byla moc příjemná, tým byl vždy dostupný, sdílel s námi proces vývoje a další kroky. Kuřomety splnily účel perfektně a měly ohromný úspěch.
Laura Havlová
client service manager

Výsledky

Se zařízeními nainstalovanými u influencerů nezbývalo nic jiného, než naladit streamy a čekat na let křupek. Ve výsledku se kuřomety postaraly o:
  • 345 000 interakcí;
  • 21 000 000 impresí v mediální kampani;
  • 14,9 % meziroční nárůst prodejů Chio Fried Chicken v České republice.

K tomu je ještě třeba zmínit, že ze strany fanoušků vznikly desítky memů, a dokonce čtyři po domácku vytvořené funkční klony kuřometu.

Vyvíjíme komplexní hardware řešení

Hledáte partnera pro váš projekt? Rádi jej s vámi zkonzultujeme a provedeme vás celým procesem výroby od prvního náčrtu až k finálnímu výtisku.

Přihlaste se k newsletteru! Každý měsíc informujeme o novinkách z naší dílny a zveme na akce, kde se můžeme setkat.